Încǎ de pe vremea când socializarea în locații, baruri, restaurante, cafenele etc era de bun augur
Toți recunoastem când suntem bine tratați și avem parte de o experiența bunǎ sau chiar excelentǎ
Dar care sǎ fie diferența oare?
Cum unele locuri sau persoane ne impresioneazǎ atât de profund încat dorim sǎ ne reîntorcem acolo
Pare sǎ nu fie ceva tangibil… Produsele, calitatatea, prezentarea, decorul, facilitațile, confortul, sunt foarte importante
Serviciul… Omul care te serveste și felul în care iși construiește relația cu tine, musafirul lui.
Relația dintre gazdǎ și oaspete este cheia. Și da… Sunt multe detalii care o pot face mai mult sau mai putin reusitǎ
Iatǎ în continuare,
8 secrete ale barmanilor care te vor transforma într-o gazdǎ perfectǎ
Sau
8 pași pe care unii barmani îi fac bine
Primirea clientului e foarte importantǎ deoarece e primul contact între gazdǎ si musafir. Primirea trebuie sa fie entuziastǎ și sincerǎ.
Musafirul (clientul) trebuie sǎ se simtǎ asteptat si primit cu entuziasm spre deosebire de alte experiențe în alte locații .
Incepe prin a saluta si a te prezenta. Toti clientii tǎi ar trebui sǎ-ți știe numele. Felul în care îi primești te ajutǎ sǎ stabilesti o relație personalǎ. E vital ca prima impresie sǎ fie una bunǎ.
Unul din cele 8 secrete ale barmanilor: Expuneți profesionalismul si vei fi tratat ca un profesionist.
Prezentarea pornește experienta clientului in barul tǎu. Felul în care barul e prezentat, curat și fǎrǎ dezordine, va contribui decisiv la experienta clientului. Nu uita ca tu reprezinti barul în care muncești. Deci este important ca amandoi sa fiți curați, strǎlucitori și gata de acțiune.
Noi credem ca daca toate aceste standarede se gǎsesc tot timpul, prezentarea ta și a lucului unde muncești va fi una de success
Grija fațǎ de client înseamnǎ sǎ știi exact ce face (cum se simte) clientul din secunda în care intrǎ pânǎ în momentul în care pleacǎ. Aceastǎ grijǎ pe care o porti oaspetelui tǎu te va face sa oferi cea mai buna servire.
Dacǎ un client pare cǎ vrea ceva… Întreabǎ-l. Și adu-i imediat ce ce iși derește.
Dacǎ o țigarǎ este scoasa din pachet fi acolo sa o aprinzi. (Dacǎ fumatul este permisJ)
Pe de altǎ parte, dacǎ un client a bǎut prea mult, ai grijǎ de el. Iar dacǎ problema te întrece anunțǎ managerul.
Dacǎ ai grijǎ de oaspetele tǎu, munca ta devine mai usoara iar satisfactia clientului creste.
De câte ori ai fost într-un restaurant sau bar și ai intrebat din ce ingrediente e facutǎ o bǎuturǎ sau mâncare și ai auzit: “Nu știu. Un moment, ma duc sa aflu”.
O cunoaștere completǎ a produselor pe care le vinzi este o necesitate absolutǎ!
De exemplu:
Dacǎ un vanzǎtor de mașini nu știe care e originea motorului mașinii poate pirde încrederea clientului in abilitatea sa de a-l ajuta.
Noi așteptǎm de la tine sǎ ai cunoștințe despre toate bauturile din meniu. Cu cat cunoști mai multe cu atat vinzi mai ușor
De asemenea poți impresiona clienții când le poți spune detalii despre produse ceea ce va ajuta la creșterea satisfacției
Arta de a vinde înseamnǎ cum prezinți informația. Trebuie sǎ fie pozitivǎ și afectivǎ.
De exemplu:
Majoritatea oamenilor vor comanda doar gin tonic pentru cǎ asta au bǎut in ultimii 10 ani . Tu dacǎ cunoști produsele vei avea aptitudinea sa-i convingi sǎ încerce ceva nou. Poate unul din fabuloasele cocktail-uri pe care tu le faci si știi sǎ povestesti despre ele.
Noi credem cǎ arta de a vinde face parte din servirea clientului , oferind o alternativǎ de calitate la un preț corect.
Toatǎ performanța în bar creeaza entertainment. De la felul în care te miști pânǎ la felul în care ții paharele în mânǎ. Nu uita cǎ esti in central atentiei, lumina e pe tine și toți invitații vor sǎ vadǎ cum le prepari bǎuturile.
Un pahar aruncat la spate, o turnare spectaculoasǎ, o jonglerie cu gheața insoțite de un zambet cald și o atitudine prietenoasǎ aduc un plus experienței pe care oaspetii o au la bar.
Întotdeauna vrem sǎ lǎsǎm ceva clientului, ceva pozitiv si distractiv, ceva ce nu au mai vazut. Dacǎ facem asta aceștia vor reveni si își vor aduce și prietenii.
Indiferent de poziția pe care o ai foloseste-ți profesionalismul si vei fi mereu rǎsplǎtit.
Pe scurt asta înseamnǎ cǎ tu ca barman profesionist ar trebui sǎ-ți pese cum se distreazǎ clientul si care e experienta acestuia la tine la bar. Un simplu, “ți-a plǎcut bautura?” sau “totul e ok?” face difernța pentru client, care simte ca ție îți pasǎ întradevar, lucru care pare normal pentru cei ce știu cele 8 secrete ale barmanilor.
Daca bǎutura nu aduce satisfacție oaspetelui atunci schimb-o.
De asemenea trebuie sǎ te asiguri cǎ produsele care ies din bar sunt la acelasi standard, indiferent de situație. Un profesionist adevarat gustǎ bauturile pe care le face si are întotdeauna grijǎ ca ingredientele si metoda de preparare sǎ fie în standard
Daca un simplu salut de plecare nu este zis atunci toata munca ta este aproape irositǎ.
Urarea de rǎmas bun va completa experiența celor ce-ți trec pragul. Cu cât urarea de ramas bun e mai personalǎ cu atât impactul va fi mai mare și șansele ca oaspetele sǎ se reîntoarcǎ și sǎ spunǎ și apropiaților cresc vertiginos
Sperǎm cǎ prin aceastǎ scurtǎ prezentare a experienței pe care un oaspete ar trebui sa o aibe cu cel ce îl gǎzduiește, sǎ-i fi ajutat pe ambii protagoniști, sǎ se cunoascǎ mai bine…
Vom reveni și cu alte secrete ale barmanilor…
Dacǎ se întrezǎrește în viața ta sau a vreunui cunoscut de al tǎu un moment care meritǎ sǎrbǎtorit te putem ajuta
Urmeazǎ sa-ți faci NUNTA? Afla cum sǎ rezolvi cu bǎuturile
Te duci invitat la o nunta sau botez? Fǎ un pustiu de bine celor care te-au invitat si oferǎ-le și lor informația. Îți vor mulțumi…