Gândiți-vă la barmanul profesionist ca la o combinație între cel mai bun prieten, un psihiatru, un erou, ruda favorită si cel mai bun program TV, toate regăsite într-o singură persoană.
În universul barurilor există o listă inepuizabilă de combinații de băuturi si de cocktail-uri. Un barman trebuie să profite de orice ocazie ivită să afle cât mai multe despre produsele din stoc deoarece clientii vor cere detalii tot timpul.
Un barman profesionist este mândru de munca lui si de felul cum arată. Acest lucru va reflecta calitatea localului si creste încrederea clienților în serviciile oferite.
Barmanul trebuie să toarne băutura perfect de fiecare dată. Respectul clientului se pierde dacă barmanul toarnă mai puțin sau mai mult decât trebuie
Barmanul este plătit să fie el însusi. Dacă barmanul se simte bine cu ceea ce face atunci si clienții se vor simți bine. La urma urmei, clienții satisfăcuți nu fac probleme si acordă si “bacșișuri” mai mari.
Este esențial ca un barman să asculte mai mult decât vorbeste. Este imperativ ca atunci când ia o comandă sau are de-a face cu o reclamație să asculte cu atenție cererile clienților pentru a putea satisface cerințele cât mai usor posibil.
De asemenea, clienții au tendința de a-si povesti păsurile. Ei nu vor sa le audă pe cele ale barmanului, acestia din urmă trebuind să rămână cât mai veseli.
Barmanul trebuie să nu uite că si clienții asculta, zgomotele care nu sunt necesare trebuie ținute la un nivel minim,limbajul vulgar trebuie evitat, la fel si orice comentariu despre clienți
De îndată ce barmanul îsi pune uniforma si intră în bar,el se află sub lumina reflectoarelor. Tot ceea ce acesta face si spune se observa usor si se reflecta direct asupra sa ca profesionist dar si asupra localului. Barmanul trebuie să vorbească ÎNTOTDEAUNA pozitiv despre colegi si companie. Clientul nu apreciază când barmanul vorbeste urât despre acestia.
Pregatirea poate sa faca diferenta intre o tura usoara si una grea.
Un barman trebuie să servească clienții pe rând. Un client îsi dǎ seama cand barmanul este aglomerat si va avea răbdare dar nu „la infinit”.
Cheia serviciului de calitate este viteza. Cu cât un client este făcut să-si astepte comanda mai mult cu atât devine mai agitat. Clienții vor ajunge să pună la îndoială acțiunile si capabilitățile barmanului
Viteza este direct legată și de nivelul de cunostințe. Este evident mai usor de preparat o băutură fără ca barmanul să se uite pe rețetă sau să ceară ajutor de la un coleg.
Stilul este necesar unui barman pentru a face din acesta mai mult decat o simpla masinarie de facut bauturi.
Prestatia face parte din industria serviciilor. Extensia personalitaii este cel mai important lucru peceput de catre client. Comunicarea non–verbala nu trebuie niciodata sa influenteze negativ oaspetele sau modul de servire. In general aceasta se dobandeste din observațiile facute de ceilalți, din practicǎ ,dar și din bun simț.